سارینا هدیه آسمانی

نوزادان حتی در هنگام خواب هم در حال یادگیری هستند

1389/11/7 2:55
نویسنده : مامان معصی
227 بازدید
اشتراک گذاری

 

تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد نوزادان حتی در هنگام خواب هم در حال یادگیری هستند.

دانشمندان اعلام کردند حتی با وجود آن که نوزادان فقط چند ساعت در طول روز بیدار هستند، اما مغز آن‌ها در تمام مدت در حال فعالیت است.

مغز نوزادان دائما در حال تنظیم و تطبیق خود با محیط فیزیکی است و این امر هم در حالت خواب و هم در حالت بیداری در حال انجام است.

آزمایشات روی نوزادان یک تا دو روزه نشان می‌دهد آن‌ها مانند اسفنج‌های اطلاعاتی عمل می‌کنند و جذب اطلاعات از محیط اطرافشان هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود.

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا بعد از انجام مطالعاتی روی 26 نوزاد تازه متولد شده این موضوع را کشف کردند.

دانا بیارد یک روانشناس در این باره گفت: ما متوجه یک شکل پایه از یادگیری در هنگام خواب در نوزادان تازه متولد شده شدیم که ممکن است در بزرگسالان دیده نشود.

نوزادان بسیار بهتر از آن‌چه که ما تصور می‌کردیم یاد می‌گیرند. البته تحقیقات قبلی نشان داده بود که این نوع از یادگیری در میان نوزادان وجود دارد،‌اما این اولین بار است که محققان متوجه می‌شوند نوزادان حتی در حالت خوابیده نیز قادر به جذب اطلاعات هستند.

محققان متوجه شدند الگوی خواب نوزادان بسیار با کودکان و بزرگسالان متفاوت است به طوری که آن‌ها خواب فعال‌تری دارند و ضربان قلب و شکل نفس کشیدن آن‌ها تغییرات بسیاری دارد که این موضوع نشان می‌دهد مغز آن‌ها در حالت خواب هم در حال تجزیه و تحلیل اطلاعات است.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

علی
7 بهمن 89 3:34
خیلی جالب و خواندنی بود
ساناز احمدی
7 بهمن 89 13:28
نوشته ی جالبی بود خیلی استفاده کردیم